Sjov i Ballerup

Sjov i Ballerup

6. januar 2022 0 Af Oliver

Det nye år er lige begyndt. Det var godt nok hårdt at komme ind i det. Men nu er vi oppe og i topform. Og dog. Det er, som om at der er en generel træthed i virksomheden. Ikke sådan at forstå, at der ikke er tilstrækkeligt med ordrer. Tværtimod. Der er heller ikke mangel på personale, der udfører deres job perfekt. Nej, der er bare sådan en stemning af generel ligegyldighed. Ingen tager initiativ. Alle er ligesom bare tilfredse med deres rutine på arbejdspladsen. De har lullet sig ind i deres egen rolle på jobbet. Kender du det mønster?

Bryde mønstre

Ved du, hvad du kan gøre for at bryde mønsteret? Det er jo i virkeligheden et destruktivt mønster. Er der ikke ideer eller initiativer, som I kan diskutere, så er der heller ikke udvikling. Og hvis din virksomhed skal overleve, så skal den udvikle sig. Derfor må du ikke bare lave heppetaler overfor dit personale. Du må heller ikke bare lade, som om at du ikke ved, at der er et problem. Du må gøre noget, så dine medarbejdere bliver aktive, så de deltager i virksomhedens fremtid. De skal foreslå, de skal lære, og de skal forstå, hvad der kan ske i fremtiden. Derfor har du – som ejer af virksomheden – et ansvar for at få dine medarbejdere i tale. Og det behøver ikke at være svært. Det kan godt være, at du bliver nødt til at gå lidt uden for de rammer, som du normalt sætter for dig selv. Men er det i virkeligheden så farligt?

Grænser kan brydes

Lad os bare sige, at du ikke har problemer med at sætte dig ud over grænserne. Vil du fx acceptere at optræde foran dine medarbejdere i skotsk kilt? Vil du acceptere, at den 27-årige knøs ved mere om whisky, end du gør? Kan du gå med til at lege highlandgames for en dag? Bare en enkelt dag, hvor du ikke er ham, som alle frygter og samtidigt holder af. Alle ved jo, at du gør meget for dine medarbejdere. Kan du godkende, at alle tager en kedelig januardag ud af kalenderen, så I kan få tid til at finde gnisten igen – sammen. Så I kan finde en måde at fungere endnu bedre på. Så virksomheden kan blomstre endnu mere. Så I kan bruge en dag sammen, hvor der ikke er andre krav, end at alle deltager i sjov teambuilding?

Lav en god teambuilding dag

Hvis du kan acceptere, det, så er du parat til, at din medhjælper tager ansvar og hjælper dig med at finde den helt rigtige eventmanager. Det kan godt være, at I er nødt til at lede efter eventmanagers, som ikke har kontor i København. Det kan være, at I skal lede efter den rigtige på Google. Det kan I nemt gøre på kort tid. Skriv fx bare ”teambuilding Ballerup København” i browserens søgefelt. Du skal nok finde den rigtige eventmanager. Og du vil blive glad, når eventet er blevet implementeret succesfuldt. Trætheden, som du mærkede, vil forsvinde. I vil gå de kommende udfordringer i møde med sammenhold og effektivitet.

Disclaimer